Bisiklet Vitesinde h ne demek?

H vidasının görevi; Siz vitesi vites kolundan 3. vitese çektiğinizde aktarıcının ne kadar yukarı çıkacağını belirler. Yani aktarıcının üst konum sınırlayıcı vidasıdır. H vidasını gevşeltirseniz aktarıcı 3 vitesten daha yukarı çıkar, sıkarsanız 3 vitesten daha aşğı iner yani kadroya yaklaşır.

21 vites bisiklet ne demek?

dişlilerin en büyüğü ve en küçüğü aynı olduklarından 18 vites ile devir gücü aynı olan ama daha opsiyonlu olan bisiklet türüdür.

Bisiklet vites sistemi nasıl çalışır?

Bisiklet vites kullanımındaki temel ilke ön ve arka dişlilerin birbirine paralel hareket etmesidir. Şöyle ki, aynakolun en küçük dişlisi, en içteki ön dişli rublenin içe yakın büyük dişlileri ile kullanılır. Aynakolun en büyük dişlisi, en dıştaki rublenin dışa yakın, küçük dişlileriyle kullanılır.

Bisiklet vitesi nasıl değiştirilir?

Doğru vites kullanımı ile ilgili ipuçları

  1. Tamamen durmadan önce vites küçültün. …
  2. Vitesleri yalnızca pedal çevirirken değiştirin. …
  3. Vites değiştirirken pedallara uyguladığınız gücü azaltın. …
  4. Sele üstü (ayakta) sürerken mecbur kalmadıkça vites değiştirmeyin. …
  5. Aynakol dişlisi ve kaset dişlisini aynı anda küçültmeyin.

Bisiklette H ve L ne demek?

Tel gerginliği, H (High) ve L (Low) vidalarının doğru ayarlanması, zincirinizin kondisyon, tansiyon ve yağ durumu, aktarıcı makarasının durumu ve aktarıcıların temizliği vites bakımında dikkat edilmesi gereken noktalardır. Artık bisiklette doğru vites kullanımı konusunda bilmen gereken her şeyi biliyorsun.

Bisikletle yokuş çıkarken vites kaçta olmalı?

Yokuş uzun, eğimi de orta ve üstü ise, ön vitesi (sol el) 1, arka vitesi (sağ el) 1,2 veya 3 yapmalısınız. İlk seferde ağır gelirse, bir dahaki sefera daha küçük viteste deneyin. Yokuşa çok yavaş girmezseniz denge kaybı yaşamazsınız.

Bisiklet yokuş çıkarken vites kaçta olmalı?

Yokuş uzun, eğimi de orta ve üstü ise, ön vitesi (sol el) 1, arka vitesi (sağ el) 1,2 veya 3 yapmalısınız. İlk seferde ağır gelirse, bir dahaki sefera daha küçük viteste deneyin. Yokuşa çok yavaş girmezseniz denge kaybı yaşamazsınız.